Знаєш, скільки часу HR витрачає на перегляд резюме? В середньому близько 6 секунд. А скільки часу витрачаєш ти, щоб його скласти? Звичайно, зараз не проблема завантажити резюме англійською з інтернету й адаптувати його під свою історію життя і професійний досвід. Але чи принесе воно запрошення на співбесіду?
Суттєвою допомогою в написанні резюме англійською чи CV стане відвідування курсів ділової англійської. Пропонуємо статтю, яка допоможе розібратись, як правильно складати резюме англійською, та зрозуміти, кому й для чого потрібна ділова англійська мова.
Для початку зверни увагу на різницю між CV (в перекладі з лат. Сurriculum vitæ – «хід життя») і резюме.
Правильно складене резюме англійською – запорука досягнення мети
Різниця між резюме та CV
Різниця між резюме та CV полягає в обсязі, меті та способі викладу інформації.
Резюме англійською менше за обсягом, зазвичай близько двох сторінок, а CV – це детальний опис навичок, досвіду роботи і досягнень. Тут мають бути вказані всі твої спеціальності, а також курси, посади й обов'язки в хронологічному порядку. Для деяких спеціальностей в CV мають бути включені публікації, конференції, в яких людина брала участь, стажування та навіть тексти деяких робіт. Отже, CV може досягати декількох десятків сторінок.
Як в резюме англійською, так і в CV мають бути обов'язкові блоки:
- контакти;
- особиста інформація;
- мета й вакансія;
- освіта;
- навички;
- рекомендації.
Також необхідно пам'ятати про три головні критерії підготовки резюме англійською або CV:
- Націленість на певну посаду. В резюме всі місця трудової діяльності вказуються в зворотній хронології і вони мають відноситися до сфери бажаної позиції. Наприклад, якщо твоя мета отримати посаду sales manager зараз, але колись ти працював(ла) кур'єром, то це не має відношення до продажів. Значить, і вказувати такий досвід не варто.
- Ясність, стислість і чіткість у викладі фактів і даних. Резюме англійською має бути організовано логічно, так, щоб фахівець легко побачив потрібну інформацію. Використовуй один шрифт, розмір тексту. Якщо ти не претендуєш на посаду креативного директора, то emoticons також будуть зайвими.
- Орфографічні помилки та граматика. Якщо ти вказуєш attention to details як професійний навик, переконайся, що твій документ не суперечить цьому. Це стосується і знань англійської: якщо твій вказаний рівень володіння мовою Upper-Intermediate, то, відповідно, резюме має демонструвати high vocabulary and grammar. Гарна англійська та відсутність помилок значно підвищать твої шанси отримати відповідь.
Структуроване резюме англійською суттєво підвищує шанси на успіх
Типові навички, які здобувачі вказують в резюме англійською, включають communication, creative, critical thinking skills, decision making, time management skills. Пропонуємо урізноманітнити цей стандартний набір і зачепити роботодавця чимось цікавішим:
- Commercial awareness: I understand the commercial realities affecting the organization.
- Drive: I possess determination to get things done. I can make things happen and am constantly looking for better ways of doing things.
- Global skills: I am able to speak and understand other languages, I have appreciation of other cultures.
- Numeracy: I multiply and divide accurately, calculate percentages, use statistics and a calculator, interpret graphs and tables.
- Personal impact/confidence: I present a strong, professional, positive image to others which inspires confidence and commands respect.
- Integrity: I adhere to standards and procedures, maintain confidentiality and question inappropriate behaviour.
- Lifelong learning: I continue to learn throughout life. I develop the competencies needed for current and future roles.
- Action planning: I am able to decide what steps are needed to achieve particular goals and then implement these.
- Developing professionalism: I pay care and attention to quality in all their work. I support others.
- Initiative/ self-motivation: I am able to act on initiative, identify opportunities and proactive in putting forward ideas and solutions.
Актуально як ніколи! Якщо тобі довелося починати все спочатку – ось добірка коротких курсів англійської для влаштування на роботу від онлайн-маркету курсів Booyyа.
Тримай -30% з промокодом HIRED30 та проходь курси:
- LinkedIn Tutorial – 259 грн
- Business English: CV, Cover Letters and Job Interviews – 207 грн
- Elevator Pitch – 155 грн
- 100 прикметників англійською для роботи в офісі – 207 грн
- SMALL TALK в бізнес-середовищі – 207 грн
та іншіПрокачай силу, дух і англійську з Booyyа. Все буде Україна!
В резюме англійською, описуючи навички та обов’язки, використовуй герундій (verb + ING), а описуючи досягнення – Past Simple.
Приклад обов'язків у резюме англійською мовою:
- preparing business plans – підготовка бізнес-планів;
- analyzing data sets from all departments – аналіз даних всіх відділів;
- preparing financial forecasts – підготовка фінансових прогнозів.
Досягнення в резюме вказуй так:
- raised sales by 18% – підняв продажі на 18%;
- attracted 57 new customers – залучив 57 нових клієнтів.
Використовуй інші action verbs: launched, developed, improved, estimated, created, designed, distributed, implemented etc.
Відсутність помилок у резюме англійською – ознака твоєї фаховості
Чи писати про своє дозвілля та захоплення в резюме англійською? Писати потрібно, але правильно. Відмовся від кліше на кшталт reading, watching TV, socializing with friends, doing sport. Кращим варіантом при складанні резюме англійською будуть кілька речень, які підтверджують навички, вказані вище, наприклад: As captain of the school cricket team, I had to set a positive example, motivate and coach players and think on my feet when making bowling and field position changes, often in tense situations.
Коли резюме англійською готове, не забудь про не менш важливу частину подачі заявки – cover letter або супровідний лист.
Доведено, що здобувачі, які надсилають резюме англійською із супровідним листом, мають на 10% більше шансів отримати відповідь від потенційного роботодавця.
Що потрібно писати в cover letter?
- Вкажи посаду й де ти дізнався(лась) про вакансію.
- Чому тебе цікавить ця компанія і позиція.
- Коротко опиши свої сильні сторони, посилаючись на навички і досвід, вказані в резюме.
- Напиши, коли зможеш стати до роботи.
Ось кілька прикладів фраз, щоб почати супровідний лист:
- My name is ... and I am writing in response to your advertisement
- I am a final year law student at the University of ….
- I am writing to apply for the post of ... in your company …
- I was most interested to read your advertisement for
- Further to your advertisement in ..., I should like to apply for
- With reference to your vacancy for a ...
- I enclose my CV for consideration of the post of …
- Please find enclosed my application for the post of …
- I am very keen to work for ... because of your reputation for…
Коли резюме англійською та супровідний лист готові, переконайся, що e-mail, ім'я адресата та назва організації вказані правильно. Серйозна компанія не пробачить тобі цю fatal error ;)