Зміст
2. Структура Letter of Complaint
3. Як написати Letter of Complaint: кілька важливих порад
У твоєму готелі за кордоном некомпетентний персонал? Авіаперевізник не хоче компенсувати вартість скасованого рейсу? Представник страхової компанії грубо з тобою спілкується? Час скаржитися по-серйозному.
Часто люди, які вивчають англійську мову, недооцінюють важливість навички письма. Їм здається, що якщо вони добре говорять, то зможуть написати есе або лист з такою ж легкістю, як і дати усну відповідь на важке запитання. Але, наприклад, чи зможеш ти одразу назвати кілька стандартних фраз, які потрібно використовувати в офіційній скарзі?
Скарга або лист-скарга завжди входить до програми курсів англійської, а також може бути завданням на ЗНО, IELTS або інших міжнародних іспитах. Давай розглянемо структуру, основні фрази та граматику letter of complaint.
Complaint чи Complain?
В англійській мові є обидва слова, але різниця полягає в тому, що complaint – це іменник, а complain – це дієслово. Ось найпопулярніші стійкі вирази, які використовуються з цим дієсловом і іменником:
a common/ big/ fair/ major/ number one/ successful/ standard complaint |
типова/ велика/ справедлива/ основна/ номер один/ успішна/ стандартна скарга |
a consumer/ customer complaint |
скарга від споживача/ клієнта |
a procedure for dealing with complaints |
процедура розгляду скарг |
grounds for complaint |
підстави для скарг |
to acknowledge s.o’s complaint |
підтверджувати отримання/ визнавати скаргу |
to compose a letter of complaint |
скласти лист-скаргу |
to file/ to lodge a complaint (against s.o) |
подавати скаргу (проти когось) |
to get/ receive a complaint |
отримати скаргу |
to have a complaint |
мати скаргу/ претензію |
to make a complaint |
подати/ направити скаргу |
to post a complaint on Twitter |
опублікувати скаргу в Twitter |
to register a complaint |
зареєструвати скаргу |
to result in a complaint |
призвести до скарги/ рекламації |
without complaint |
без претензій |
Структура Letter of Complaint
Стандартна скарга включає п'ять частин, які йдуть в логічній послідовності. Всі вони обов'язково потрібні в такому листі.
1. Привітання
Dear (Contact Person or Organization Name) – з цієї фрази можна почати лист. Якщо ім'я адресата невідоме, то ми просто залишаємо Dear sir or Madam.
2. Вступ
У першому реченні після привітання варто вказати причину звернення. Наприклад:
- I am writing to complain about the meal which my friends and I had on Sunday, June 6th in Basseyna Street.
- On Saturday June 05th I bought a smartphone ХXXung Galaxy S21 8/128 Phantom in your shop which is located in Khreschatyk 100.
- Your company recently installed three security cameras in our office, in Hulliver business centre. The work took place last Friday on February 5th. We paid $1250 for the products and service.
3. Основна частина Letter of Complaint
У цій частині листа варто описати конкретну проблему: що тебе не влаштовує в послузі або в придбаному товарі.
Unfortunately, your product has not performed well. On buying this product I was sure that it was the best model to buy. However, when I got home, I discovered that not only did the camera not work, but there were several scratches on the back of this phone. I’d been trying to contact your customer service for a couple of days. Finally when I got through a representative, he promised to fix the problem within two days. I am disappointed to say that it didn’t happen.
4. Очікувані дії
У цьому параграфі потрібно позначити твої вимоги, яким ти бачиш вихід із проблемної ситуації та в які терміни.
- I hope this problem will be resolved promptly/ as soon as possible. I expect to receive a replacement of my phone within a week.
- I look forward to receiving your apology, and moreover I suggest that l be given a full refund.
- I look forward to your reply and a resolution to my problem and will wait until the end of the week, otherwise I am going to stop using your service with an unsatisfactory note.
- I would appreciate it if you could look into the matter as soon as possible. And if you don’t have this product in stock, I expect to get a refund.
- Therefore I am requesting you to send a person who would replace the damaged product/ the faulty product until Tuesday.
5. Завершення скарги
У кінці листа зазвичай пишеться одне з кліше та ім'я укладача претензії:
- Yours sincerely, – якщо ти знаєш людину, якій пишеш лист;
- Yours faithfully, – якщо ти не знаєш одержувача.
Як написати Letter of Complaint: кілька важливих порад
-
KISS your letter of complaint. Лист-скарга – це не твір на вільну тему. Тому керуйся принципом KISS = keep it short and simple. Не потрібно заходити здалеку і надавати іррелевантну інформацію. Краще сфокусуватися на перевірених фактах.
-
Нейтральність. Текст листа має бути неемоційним, без сотень знаків оклику або злих смайликів.
-
Формальний стиль. Використовуй формальний стиль мовлення, без сленгу та жаргону. В офіційних документах доречно використовувати пасивний стан та інші мовні кліше.
-
Додаткові документи. Обов'язково зроби вкладення з додатковими документами (чеки, інвойси, виписки, товарні накладні тощо).
-
Очепятки. Перш ніж надсилати лист, перевір текст на помилки (граматичні або просто друкарські помилки).