18 років тому Yappi Business English School надійшов запит на корпоративне навчання двох груп в UKRSIBBANK. 20 осіб, рівень Intermediate, але це не точно. Планували вчити англійську просто у себе в офісі. А в 2006 році корпоративне навчання англійської зустрічалося так само часто, як сьогодні факс в офісі та волосся на голові Джейсона Стейтема. У той день і був посаджений перший паросток компанії Yappi Corporate.
У 2024 році наша школа навчає близько 5000 співробітників українських і міжнародних компаній у всіх регіонах країни. Ми проводимо більше 80 000 занять щорічно.
Напередодні дня народження компанії CEO Yappi Group Віталій Васільєв згадав про перші роки роботи, розповів, як компанії вдається виживати й вдосконалюватись під час криз, і поділився деякими планами на найближче майбутнє.
Хто ми такі та як усе починалось?
Yappi Corporate входить до сім'ї проєктів Green Forest – найбільшої мережі шкіл англійської в Україні. Це група компаній, яка об'єднує сім брендів, що працюють у синергії: школи Green Forest, Green Country, Project 12, Yappi Business English School, Yappi Corporate, онлайн-маркет курсів англійської Booyya і виробник подарунків Gifty.
Школа Yappi Corporate була заснована на базі Yappi Business English School. Перші групи займалися як корпоративно, так і в офісах Green Forest і Yappi. Завдяки гарній репутації бренду Green Forest ми отримали вдалий старт і довіру ринку.
Перший наш прорив стався після виграшу тендеру на навчання 250 осіб за змінними графіками в 12 містах України. Після того як ми реалізували цей проєкт і утримували майже п’ять років, ринок отримав сигнал, що наша школа здатна на більше, ніж навчання 20-30 людей. Наступний проєкт уже налічував 500 співробітників великої виробничої компанії в трьох містах України.
За 18 років роботи у нас із партнерами та командою вийшло вивести школу на досить стабільні, як для української компанії, рейки. В середньому ми зростаємо на 25% за рік. Винятки були в 2009 і 2020 роках, коли ми впали на 75% і 55% відповідно. Потім зростання дещо прискорилося, багато в чому завдяки розвиненій IT-інфраструктурі.
Як двох людей перетворити на 300 з лишком?
На старті були лише ми з партнерами та теперішньою HR бізнес-партнеркою Надією. При цьому я сам викладав у п’яти групах, поєднував адміністрацію проєкту, ведення фінансів, методичні задачі та розвиток бізнесу.
За два роки в нас з’явилось 15 викладачів, адміністратор і навіть пів дизайнера :) Решту обов'язків ми продовжували розподіляти між собою.
Близько 10 років тому ми сформували практично всі відділи, які функціонують і понині.
Сьогодні Yappi Corporate – це понад 300 викладачів і близько 40 фахівців бекофісу, які займаються методичною та менеджерською роботою, рекрутингом, розробками навчальних матеріалів, маркетингом, дизайном, програмуванням, адмініструванням, продажами, фінансами тощо.
Для мене сила нашої компанії – у взаєминах команди, спільній участі та внутрішній зацікавленості у вдосконаленні продукту, певній свободі у прийнятті рішень, відповідальності перед поставленими задачами, чому, до речі, ніколи не заважало трохи нездорового гумору.
Колись до нас на співбесіду прийшов викладач, який зацікавився нами після того, як його колишній менеджер розбив навушники об стіну з криком: «Ну шо такого ті Яппі роблять, шо я їм четвертий тендер програю!?» Не знаю. Може, нам іноді вдається знаходити в людях щось таке, що вони самі шукали.
До чого тут Фокс?
Ми дуже хотіли мати свого персонажа для компанії та довго його обирали. Розглядали ведмедя, білку, жирафа, різних птахів... Але саме Фокс підійшов нам за характером. Хитрий, з гостринкою, смішний, неоднозначний, але такий, що точно не викликає негативних асоціацій. Він знаходив вихід із будь-яких ситуацій, умів посміятися над собою та над пафосом, який панував у ту «доютюбівську» еру.
Він росте разом із нами. Хитрість змінюється на гнучкість, безпосередність переростає у сміливість вирізнятися та мати свій погляд. А ось самоіронія з ним, здається, назавжди.
А бувають часи без криз?
Перший удар ми відчули вже на третій рік існування наприкінці 2008-го. Глобальна фінансова криза «вбила» 80% замовлень. З кров'ю та потом ми змогли виграти великий тендер у 2009 році в компанії SC Johnson – і це нас врятувало. Відновились. Майже одразу після цього – свинячий грип імені Юлії Тимошенко 2009-го, Майдан 2013-го, війна 2014-го. Компанії одна за одною заморожували навчання на невизначений термін.
Потім настало відносне затишшя, що тривало до пандемії 2020-го. За 72 незабутні години, коли ввели перший локдаун, ми повністю перейшли в онлайн. Більшість груп залишилися з нами та продовжили навчатися дистанційно. Деякі взяли паузу й потім повернулися в офлайн. Тепер багато нових клієнтів одразу замовляють онлайн-навчання. Адже більшості студентів підходить робота з інтерактивним підручником, «живою» дошкою, флеш-картками і тренажерами для закріплення лексики.
Найскладніший виклик із 2022-го й дотепер – повномасштабна війна. Перший лист до колективу після початку вторгнення я починав зі слів: «Хотілося б написати вам, що нічого страшного, ще й не таке ми з вами проживали, але… все ж таки ні, такого ми ще з вами не проживали». Можливо, ця прямота і чесність з людьми трошки допомогла вигребти, втримати команду й відновитись після падіння на майже 95%.
Ми не можемо знати, як саме будуть виглядати нові виклики. Ми добре підготувались до роботи онлайн, але не думали, що нам доведеться так швидко готуватись до нової кризи – енергетичної.
У нас є сильний методичний відділ, крутезні викладачі, гарне портфоліо клієнтів, лінійка інтерактивних підручників yBook, програма адаптації та підготовки фахівців під стандарти роботи школи онлайн, власноруч написана спеціально під ринок корпоративного навчання платформа yCloud та злагоджена команда людей із очима, повними спокою, сміливості, злості та рішучості.
Віримо, що війна колись закінчиться – і в мирному житті ми зможемо розвернутись на повну. Ми розробили непоганий продукт, під час вторгнення він став державі та людям у пригоді: ми допомагаємо бізнесу та державним установам опановувати міжнародну мову спілкування – англійську, а це відкриває багато нових дверей для України. Ми пишаємось тим, що робимо, та дуже вдячні усім нашим бізнес-партнерам, що вони продовжують навчання, незважаючи на обставини, які ми зараз маємо.
Благодійність – опція чи мастхев?
Я би навіть не називав це благодійністю. Швидше, це проактивна позиція. Ми розуміємо, що потреби колег і замовників – це й наші потреби. Потреби ЗСУ та країни – наші потреби. Тому допомагаємо в різних напрямах:
- збори на РЕБ, машини та старлінки;
- збори для дітей з онкологічними захворюваннями та дитячі будинки;
- грант на навчання або анулювання рахунків клієнтам, які постраждали через обстріли;
- безкоштовне навчання пілотів і проєктів сил оборони;
- підтримка сімей, які залишилися без рідних через війну;
- допомога розплідникам тварин.
Також ми залучені в допомогу ділу Українського Капелана та знаходимо ресурси для їхньої непростої справи. Зараз займаємось підготовкою автомобіля для військових. Не те, щоб у нас були вільні ресурси, але ми радше трошки звільнимо фінанси з інших напрямів, ніж будемо економити на цьому.
Про результати ми звітуємо на своїх сторінках у соцмережах, де також повідомляємо про участь у нових зборах та ініціативах. Доєднуйтесь!
Хто зараз взагалі будує плани?
Пам’ятаєте цей мем, де на новий рік натовп обережно, палицею, відчиняє двері з написом «2024»? Десь так ми зараз дивимося і на 2025-й. Ілюзій того, що скоро вже все, немає – і ми адаптуємось до цієї реальності як можемо.
Виникають різні запити в колег: у когось служить чоловік, у когось – брат або батько, тому фокус зараз на допомогу сім’ям, які знаходяться в нашій безпосередній зоні впливу. Ми хочемо прожити й наступний рік, як такий собі острівець стабільності для команди й замовників. Створення стабільності зараз – це найважча праця.
Поки що нам вдається бути не тільки стабільними, але й зростати. And we intend to keep it that way. Школа Yappi Corporate хоче спробувати свої сили на ринку ЄС. У нас конкурентний продукт і ми будемо дуже задоволені, якщо український бренд зможе показати щось нове Європі. Досвід в нас уже є: ми навчаємо студентів у Бразилії, Латвії, Польщі, Німеччині та інших країнах. І нам кажуть, що таку гнучкість і швидкість в цих країнах знайти доволі важко. Тому, можливо, скоро будуть репортажі на Deutsche Welle не тільки про Nova Global, але й про Yappi Global. Time will tell.
Якщо ж помріяти про наш наступний день народження, то до цього часу хотілось би перемогти. Вижити, поки це робимо. Допомогти вижити іншим, поки вони це роблять з нами. Навчити 10 000 студентів. Відсвяткувати 19 років не волонтерськими внесками, а на пляжі, під живу музику з усіма, хто йшов поряд у цей непростий час.